onsdag 24 december 2008

Morgondagen

Vad händer imorgon då? Jo det är ju som vanligt, förrutom att min bästa bror inte kommer vara på plats. Vi firar tillsammans med moster och hennes familj och så mormor och morfar då förstås. I år så kommer vi vara hos familjen Nises. Förmiddagen brukar vara ägnad åt Jansons frestelse tillverkning, som ska medtagas och laxröran som jag basar över = kladdar ihop. Sedan så ska väl också vi pyntas. Vi ska klä upp oss lite och jag ska leta fram mitt bästa läggglans som skiner extra mycket. Sen ska vi se på KalleAnka, vad annars. Pappa ska ut och tomta lite. Julmaten ska i magen. Glöggen ska drickas. Choklad,knäck, en snaps eller två och så kanske jag får paket också. Om jag varit snäll förstås. På kvällningen så sitter man där i soffan och pyser. Full av mat och dryck och har öppnat sina paket. Och då, det är då man vill ligga sked. Får helt enkelt försöka övertala tomten.

Inga kommentarer: