måndag 15 december 2008

Det är ju helt otroligt

Gud va dagarna går fort, och det är ju faktiskt helt otroligt. Gårdagen var lång och seg. Men det visste jag om redan innan. Jobba och vara trött och ytterst lite bakis, inga folk och så där. Men jag klarade det. Nu är det måndag och en ny vecka.

Det var otroligt skoj i lördags. Jag var på partaj, inflyttningsfest. De har haft två, och jag missade den första så jag var liksom given. Jag klev innanför dörren och de ropar direkt efter en sångare i sitt band. Och jag min tok, säger ok. Ja nu pratar vi guitar hero. Vi hade trummor, gitarr och bas. Och så sång då. Jättekul. Lite modig var jag, grabbarna hade grundat bra. Jag kom direkt från jobbet. Sen blev det utgång. Kul det med!

Något som förundrar mig. Det var jag och så sex grabbar. Och det är helt otroligt hur mycket energi de lägger på att ragga. Har strategier och planer. Det disskuteras och analyseras. Hade ingen aning.

Det jag glädjer mig till lite extra mycket den här veckan är ett besök hos frissan. Igen? Japp! Och det behövs. Mitt hår växer så fort så det blir så där långt och hängigt. Känner mig som en slok. Måste klippa upp lite, färga om - det har blivit lite dassigt. Det gäller att göra sig supersnygg inför julens alla upptåg. :)

Sen har jag bestämt mig för att ha choklad/pralin tillverkning på lördag eftermiddag och kväll. Helst av allt vill jag göra polkagrisar också. Men det verkar vara svårt. Och i det här köket. Nja, Jag får vänta med det till någonannan gång.

Undrar om jag kanske kan övertala papsen till lite jakt på dan före dan. Förra året var vi ute i snön. Glögg i termosen. Kallt och mysigt. Vitt. Pulsigt. Inga älgar dock.

Sen försöker jag få till en liten middag ute på mitt favvoställe på fredagen. Får se om jag får med mig någon. Håll tummarna. http://www.yayas.no/ . Älskar det stället. God mat, härlig stämning, supertrevlig personal och inte minst ganska bra priser. Mitt bästa Oslo tips.

Inga kommentarer: