söndag 28 december 2008

Vad har hänt?

Nu har det gått några dagar sen sist. Vad har hänt? Jo det blev ett sjudundrande kalas på juldagen. Suck. Jag var bakfull i dagarna två. Men det var jättekul. Skoj att träffa många man inte träffat på länge och så vidare. Lite vilt och galet. Men varför inte? Lyckades rymma från efterfest efter efterfest och det var bra. Jag kom hem kl 5 och då hade de försökt övertala mig till att hänga med till toppstugan. Det var bra gjort. :) Annars hade det blivit mycket senare, eller tidigare. Det beror ju på hur man ser det.

Igår så var jag ut på lite shopping, en liten tur till Sågmyra och Lager 157. Middag med tjejerna hemma hos Johanna på kvällen. Mysigt värre. Hon hade en dejt på besök, från Rättvik. Som vågade komma dit trots att han visste att hon skulle få tre tjejkompisar på besök. Han var nervös, men modig. Och trevlig. En mjukis. Det gillade vi. För en gångs skull så var det en kille som faktiskt fick tyst på oss, i alla fall ibland. Vi satt där och blinkade och trodde inte det var sant. :)

Sen har jag fått ett sms (fan va fegt) där det stod att han skulle gå tillbaka till sitt destruktiva förhållande med tjejen. Att han tyvärr älskade henne. Hon som enligt honom är schizofren, äcklig och otrogen. Som faktiskt också har slagit honom flera gånger.Ja vad kan jag säga om det. Jag blev ledsen. Klart att jag mycket hellre hade velat träffa honom och kanske, kanske börjat något med honom. Så klart. Jag tycker ju om. Jag grät, fast bara lite. Sen insåg jag. Det är ju här framför mig, svart på vitt, han är nog inget för mig. Ändå, trots allt. Jag ska inte ha en karl som inte anser sig vara värd bättre än så, som inte kan ringa och säga hur det är, som är en fegis. Fast typiskt mig är ju faktiskt orolig för honom på riktigt. Jag bryr mig så mycket om den här människan att det fasiken är lite konstigt. Alla förtjänar det bästa. Vad jag vet så lever vi bara en gång, då ska man ju ta och leva så mycket det går. Vara lycklig! Vet inte riktigt om det är just henne han ska ha då. Men det är ju inte riktigt min sak att avgöra. Så jag får släppa taget.

Även han så klart, förtjänar att vara lycklig. Min underbaring, som inte vill ha mig.

Idag har jag tagit mig en tur på gymmet. Tränade igenom julkroppen riktigt ordentligt. Styrketräning överkropp och en avslutning med intervaller på löpbandet. Skönt!

Nyårsplanerna har nog blivit ändrade. Jag hade ju tänkt mig en nyårsfest hon min goa kompis Sara i Falun. Men så ville de så gärna ha med mig, och det lät så kul, med nyårsrevy med trerätters och så vidare. Väldigt skoj måste jag säga.

Usch va tråkigt det här inlägget blev, men så kan det bli ibland. Nu ska jag äta mammas goda pannbiffar, sedan ett besök hos mormor och morfar. Kanske ska jag massera lite ikväll. Måste forsätta läsa min bok om den underbara Harry Hole. På återseende.

Inga kommentarer: