tisdag 13 november 2012

Om mig (träning)

Träningsbakrund: KalleAnka längdskidskola, fotboll, ridning. Som barn så tyckte jag att det bara var jobbigt med träning men sen hände något. Under högstadiet började jag rehabiliteringsträna efter en knäskada och det var då jag började älska styrketräna. Sedan hittade jag aerobics. Och sen så var jag liksom igång, träningsglädjen var plötsligt där hela tiden.Det blev till och med ett yrke. Instruktör inom många olika typer av träning och Personlig Tränare.

Det här älskar jag med träning:  Energi, glädje endorfinkickar, friskhet, orka, stark kropp,  hållning, passion, sätta upp utmaningar, träningsvärk, känslan, vara själv eller tillsammans, upplevelser.

Just nu tränar jag: Bootcamp, styrketräning, joggar/intervalltränar, spinning, promenader. Snart kommer snön då blir det: längdskidor.

Träningstänk: Träning är för mig lika självklart som att andas. Träning ska vara lustfyllt och fullt av glädje. Ångest, måsten, regler och förbud passar inte riktigt in i min träninigsvärld (längre).

Motto: Allt är möjligt!

Favoritmuskelgrupp: Ben. Och om vi pratar styrketräning så är rygg himla kul att träna.

Tränar gärna med:  Kettlebells, cable cross, balansboll och kroppen som tyngd.

Springer i:  Lite olika. Asics. Nike. Salomon.

Trånar efter:  Egen spinningcykel och TRX.

Tränar helst i: Craft och MXDC.

Vad önskar jag att jag var bättre på? Smidighet, bålstyrka, uthållighet, kondition.










Inga kommentarer: