måndag 7 januari 2013

Förberedelser

Att träna tidigt på morgonen innan jobbet kräver lite förberedelse har jag märkt. Ja i mitt liv i alla fall. För trots allt så vill jag ju att det trots tidig morgon ska va härligt!

Jag går upp 5.20. Slänger på mig mina träningskläder, sveper en proteinshake, borstar tänderna, ut på morgonpromenad med vovven, kör förbi mina föräldrar för att lämna vovve på "hunddagis" och sen vidare mot gymmet ca 10 min med bil. Framme kl 6. Tränar ca 1 timme, dusch och sen jobbet. Ytterligare ca 10 min med bil. Ofta hinner jag springa in på det lokala konditoriet för att köpa ett gott färskt bröd. Framme ca 7.30.

Så här kommer mina bästa tips:

* Packa väskan på kvällen, inget ska behövas läggas i på morgonen. Ombyte, handduk, hygienartiklar, osv. Bara ta väskan och dra. Glöm inte skor och handduk! (Har märkt att det är väldigt lätt att glömma)

* Lägg fram träningskläder så att det bara är att slänga på sig. Slipper med andra ord leta, enkelt&spar tid.

* Ladda en proteinshake på kvällen så att du bara behöver fylla på vätska sen är det bara att dricka och njuta. Jag väljer att göra så här och sedan äta mer frukost efter träningen. Funkar bra för mig.

* Ha frukost klart att bara ta med och käka efter träning/på jobbet.

Med lite förberedelser så blir det mycket enklare har jag märkt.

Och känslan över att komma på gymmet och vara pigg och "efter träning" - underbart!

Ses vi på gymmet imorgon?




Inga kommentarer: