tisdag 8 januari 2013

Livet är en fest

På facebook, instagram och ja runt omkring så sprids partybilderna. Inte bara en dag utan dag efter dag. Extra mycket nu under ledigheten förstås. Ledigheten som varit alltså. Fest, party, ännu mera fest.

Fest är kul! Middag med vänner ännu trevligare.

Men i mina ögon inte alls kul dag efter dag efter dag.

Jag förstår inte hur de orkar, hur mår deras kroppar. Men framförallt så undrar jag hur de mår egentligen liksom. I själen?

Är det en flykt? Eller är det verkligen skitkul hela tiden med fest?

Alla får leva det liv de önskar och jag hoppas bara att det är så, att de väljer. Att det inte är ett måste, att de inte känner att ett liv utan alkohol och fest, inte är ett liv!

Jag väljer annorlunda. Jag väljer fest ibland men oftast är faktiskt andra saker mer viktiga.

Alla är vi olika. Hur väljer du?


Inga kommentarer: