fredag 18 januari 2013

Velighet och trötthet

Igår hade jag en tuff dag med "tufft besked" på sjukhuset. Jag gick upp tidigt. Så efter jobbet så kände jag mig helt slut. Trött och grinig. Och så började velandet, ska jag åka skidor eller ska jag skita i det, skulle jag gå en promend eller ska jag skita i det osv osv. Till slut fick jag nog av mig själv och beslutade mig för att en liten skön tur på skidor kunde jag ta, det var . Frisk luft är alltid bra. Så jag var ute i 45 min och det var verkligen helt underbart. Jag pressade inte mig själv utan tog det lugnt. Och det var så himla skönt. Pannlampan på huvudet och snökristaller. Vackert. Rensa skallen lite, motion och frisk luft. Bra beslut av fröken Nilsson. Meditativt tametusan.


Och jag gillar min nya pannlampa, Silva X-trail. Den funkar bra till alla de aktiviteter jag använt den till. Gå, jogga och åka skidor. Nu är ju inte jag någon expert på pannlampor direkt. Fast jag gillar den!

Inga kommentarer: