onsdag 2 januari 2013

Varför bloggar jag?






















Detta kom upp under en disskussion under nyårsaftonen. Och mitt svar var förstås lite försiktigt i början.

En dagbok för mig själv.

Jag började blogga när jag bodde ifrån min familj och många av mina vänner som ett enkelt sätt för dem att följa mig och mitt liv.

Jag har en önskan att sprida verktyg till människor runt omkring och de som vill kan givetvis använda sig av de verktygen jag delar med mig av. Det är nog det som är själva grundtanken bakom min blogg. Även om den ibland är väldigt personlig också.

Fast egentligen så är det ju så att det är för att jag helt enkelt bubblar över annars. Jag är så som person.

Och för att hålla mina "kunskaper om ting&tang som jag bryr mig om" igång.



Den är ungefär som min träning som jag har hemma i Äppelbo. Jag som aldrig skulle vara instruktör igen, som plötsligt hittade träningsglädjen igen och då var det så otroligt självklart att jag ville dela med mig av den. Annars bubblar jag liksom över även där.
Alla människor bär på en historia och har unika saker de bär på. Olika kunskap. Varför inte dela med sig?

I mitt fall blir det mycket om "personlig utveckling", "förändring", "träning" för det är där mitt fokus har varit i stora delar av mitt liv.

Jag är jätteglad att du hittat min blogg och tittar in då och då.

Inga kommentarer: