måndag 14 juli 2014

Nöjd med träningsveckan!

Förra veckans träning var bra, jag känner mig riktigt nöjd.

Jag har ju inga direkta resultatmål utan de går mer på känsla. Jag är ju inte heller fokuserad på mitt utseende, att träna för att vara smal liksom. Däremot vill jag gärna ha en genomtränad kropp, med lagom med hull. Jag vill helst inte ha en deffad kropp - jag tror nämligen inte det är bra i det stora hela.

Det vill säga, nej jag behöver inte springa en sträcka i ett speciellt tempo eller nå något annat mål på det viset. För mig är det ok att jag springer en mil, det viktiga är inte vilken tid det är på.

Däremot tränar jag för att må bra, för att jag vill känna att jag har en kropp som klarar av. En kropp jag kan lita på. Det betyder att jag givetvis vill kunna lita på att jag orkar, både rent styrkemässigt men även konditionsmässigt.

Det är viktigt för mig med variation och att träna olika saker, dels för min kropps skull men även för min motivation. Man blir bra på det man tränar, så därför är jag hellre ok bra på många saker än att bli expert på något.

Fast jag har tidigare skrivit om att jag liksom tycker att jag mellanmjölks tränar. Kanske ett resultat av att jag inte har några konkreta resultatmål? Jag kanske borde sätta några sådana och se om jag får ökad motivation till att träna lite hårdare? Så att det inte bara blir att "lalla runt".

Hur som helst, det gick bra i veckan och jag tycker inte att jag hade ett enda mellanmjölkspass. De var bra på olika sätt - och de kändes.

Känslan var bra, träningsvärken var bra, knät höll nästan.

Aktivitet under veckan:

Måndag: Morgonpromenad 45 min, core 45 min, 15 min yoga
Tisdag: Morgonpromenad 35 min, intervallpass ca 60 min.
Onsdag: Morgonpromenad 30 min,  cirkelträning med kb 60 min.
Torsdag: Morgonpromenad 40 min, cykel 1 timme (fartleksaktigt)
Fredag: Morgonpromenad 40 min, styrka med kb 35 min (hade dåligt med tid på eftermiddagen)
Lördag: Backintervaller 60 min.
Söndag: Promenad 30 min - vilodag

Hur ser planen för veckan ut?

Ja, jag har inte direkt tänkt igenom den.

Skulle kunna blir lite så här idag i alla fall. Det blir lite klurigt, hemma från jobbet kl 17. Möte med reporter kl 17:30 ca. Så träningen blir nog lite senare än annars....troligt, styrka eller ett intervallpass. Fast just nu känns det som att jag skulle vilja springa ett distanspass. Ja som ni ser, ingen direkt plan! Får fundera ut något under dagen :).









Inga kommentarer: