måndag 7 juli 2014

Så jäkla nöjd

I lördags sprang vi intervaller som tokar uppför en backe inte långt hemifrån.

Det är en utmaning med min ansträngningsastma. Fast det går, jag får bara göra det på mitt sätt helt enkelt.

Så lördagen och helgen började kanonbra, och strålande sol dessutom. Svettigt och varmt.

Sedan var vi ner till Vansbro och gjorde en sista insats som supporters på simningen för Jessica. Kom hem och var törstig. Åt och försökte dricka.

Sen blev vi bjuda på grillning.

Fixade i trädgården, fyllde på jord och rensade ogräs.

Fick ihop ett intensivt 20 min träningspass. Svettigt var det, minst sagt. Hur som helst. Skitbra träning jag var nöjd med träningen på dagen. Skitnöjd.

Och skittrevlig grillning blev det också.

Fast ett tips så här dagarna efter. Drick inte så mycket alkohol när du har tränat en del i värme, dvs förlorat massor av vätska. Och inte fått upp vätskebalansen riktigt. Så att du liksom dricker alkohol som det vore vatten.....inte så vidare värst klokt. Borde veta bättre?!

För jag mådde inte bra igår om en säger så. Fy tusan!

Idag är en ny dag och veckan har börjat kanonbra, jag är så laddad för en kanonmånad med massor av energi, träning, mys och med fokus "ta hand om mig själv". För innan semestern kommer så är planen att jag liksom ska vara lite mera nere i varv. För att enkelt kunna njuta av semestern!



Inga kommentarer: