måndag 28 juli 2014

Svettigt har det varit

Träningen då? Hur går det med den nu när högsommaren varit här? Värme och allergi?

Jo men alltså, det har funkat ganska bra.

Har fått in en rutin med morgonpromenad som jag älskar, är inne på min fjärde vecka nu med uppstigning kl 5:30 och en promenad på ca 30-45 min, lite olika rundor varje gång. Himla trevligt sätt att börja dagen på det viset.

I veckan har jag både hunnit med intervallträning i backe, boxning, bra styrkepass, en cykel intervall/fartlek och så lite inlines på det. Himla bra vecka tycker jag. Bra variation och kul. Dock har jag problem med mina vader som krånglar - får en krampliknande känsla som gör att hela vaden låser sig. Jag vet inte riktigt vad det är? Och min foamroller kommer aldrig, mystiskt fel på beställningen säger de på Casall och det kan väl hända Tråkigt att det skulle behöva hända på min beställning bara. Om inte det hjälper så ska jag gå på behandling, kanske lite akupunktur skulle hjälpa.

Dock är det något som händer när jag springer intervaller i den där backen. Jag får världens allergianfall efteråt och blir helt förstörd. Så inga mer intervaller  i den backen på en stund, det får blir senare när det inte är lika mycket pollen i luften. Eller inte lika mycket konstigheter runt vägen. Jag vet inte riktigt vad det är jag reagerar på.....något är det i alla fall.

Får försöka hitta en annan backe i skogen långt bort från gräs!








Inga kommentarer: