onsdag 30 juli 2014

Se sig själv

Jag tänker att alla gör så gott de kan i alla situationer. Sen blir det inte alltid som en har tänkt sig. Och då är det väl upp till var och en att göra vad en vill med det liksom. Det är det här ansvaret. Ansvaret över att vara jag, att stå upp för sig själv, att våga erkänna för både sig själv och andra att nej nu blev det fel. Det blev inte som jag hade tänkt mig.

Fast för att förstå det - då krävs det att en är här, ser sig sjäv lite utifrån och vågar analysera sig själv. Är jag en person som är bra, mår bra, bra flickvän, bra kollega? Eller behöver jag förändra mig?

Jag ser saker som behöver förändras hela tiden i mig själv och jag försöker. Kommer aldrig bli godkänd, det är livet det. Ständig förändring. Att våga utvecklas oxå.


Inga kommentarer: