tisdag 22 juli 2014

Trycka ner och vara elak - på sig själv!

https://fbcdn-sphotos-f-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xpf1/t1.0-9/10530763_778221458887220_5763803285875903366_n.jpg
































Konstigt med mönster, vi pratade om det igår jag och Zara. Mitt absolut negativaste mönster jag har
 (och med mönster menar jag något som jag gör utan att jag egentligen tänker på det, lite som en autopilot) är att jag tycker illa om min kropp. Gärna i ensamhet. Det är inte så att jag jämför mig med andra, och i grupp är jag oftast trygg på mig och min kropp. Utan det är när jag är ensam eller hemma generellt som jag gnäller över min kropp och att den då är tjock. Är det inte så jäkla tråkigt? Jo det är det! Jag vet inte hur mycket tid och energi jag har lagt ner på det här i mitt liv. Att liksom per automatik tycka illa om mig själv. Tack och lov att det inte är min kropp och inte mitt jag som jag klankar ner på. Fast alltså, det är verkligen inte värt det. Nu får jag tametusan ta och sluta. Lägga energin på något annat!

Inga kommentarer: