fredag 18 juli 2014

Trädgårds inspo

Gården vi köpt hade ingen växtlighet förutom 6 st rönnar. Mycket beroende på att de något år innan hade grävt upp stora delar av gräsmattan och lagt slinga för värmesystemet. Och till stor del på grund av att hon som bodde i huset innan - inte var så intresserad. 

Jag tycker dock att det är helt underbart att fixa och trixa med det här. För en del tydligen en stor nyhet och förvåning över mitt intresse. Själv är jag inte ett dugg förvånad, jag har ju längtat efter det här hela mitt liv. Nu har jag en trädgård att fixa med. En utmaning är att det på stora delar av gräsmattan idag ligger slinga en halvmeter ner och att det är ständig tjäle runt de. Inte så gynnsamt klimat med andra ord. Men jag har en relativt stor bit att leka på, där jag har gjort en rabatt längst med hela väggen på ladan och ytterligare en lite mindre. Och så har vi satt två äppelträd och rosbuskar. Men titta här på de här bilderna. (googlade lånade bilder - inte mina), oj vilken inspiration jag får. Jag vill också jobba med sten och olika partier.

Utanför vår altan, är drömmen stenplattor. Och så skulle jag vilja ha långsmala relativt höga lådor - lite som dom på bilden längst ner fast högre för att rama in/skapa insynsskydd mot vägen.Med örter och sådant som luktar lite lagom gott. Kanske i kombination med något utekök.

Och när ska mina drömmar slå in? Ja vad säger ni om igår? Haha, drömma kan man göra - vi får se hur det blir med det här. Men visst är det snyggt?
 



Inga kommentarer: