måndag 15 september 2008

Fick avbryta forskajak kursen :(

Under de förutsättningarna som var, så klarade jag inte av det. Det var ett fruktansvärt beslut eftersom jag längtat efter det här så länge. Min stora dröm, att få lära mig paddla forskajak. Tårararna rann, men beslutet var taget. Det fanns egentligen inget val. Det var helt enkelt för kallt! 7 timmar efter mitt sista dop i älven så frös jag fortfarande. Herregud, har aldrig varit med om något liknande. Per och Lars de är fortfarande på kurs. Jag är glad för deras skull men så klart är jag lite ledsen att jag inte kunde vara med och dela det här med dem. Men ärligt talat så tanken på att tippa i, får mig att frysa och skaka när jag sitter här. Jag är faktiskt ganska stolt över mig själv, att jag lyssnade på mig själv. Jag ville så mycket och gärna men kroppen hade panik. Hjärnan skrek nej, kroppen frös och skakade och mitt hjärta ville så å mycket. Men jag kommer igen. Till sommaren, när det förhopnningsvis är varmare än 10 grader i vattnet. Då ska jag ha kul! Och jag vet, jag kommer älska det. Fast det gör jag nog redan. :)

Inga kommentarer: