lördag 20 september 2008

Mörbultad

Vilket konstigt ord föresten. Ja, jag var ju där idag. Hos bästa Jeppe, naprapaten/coachen. Han fixade lite med ryggen, nacken och armarna. Tyckte jag skulle ta hand om mig själv lite bättre, gå lite oftare på behandling. Jag håller nog med. Bokade en tid till, det är nog bra. Vi pratade som vanligt om lite allt möjligt.

Han fixar jobb åt mig om jag vill, "jag kan fixa en hel del massagekunder till dig". Jag är ju faktiskt ledig på onsdagar. Hm, nått att tänka på, vore ju kul att jobba där. Tänk va mycket jag skulle lära mig. Skönt att ha möjligheten att disskutera och fråga. Jag har alltid jobbat själv som massör. Har ofta saknat någon att fråga om råd. Nu finns möjligheten att jobba tillsammas, eller i alla fall nära två superduktiga naprapater.

Så jag frågar honom: så du behöver en massör alltså? Han svarar: Nja inte direkt, men möjligheten finns om du vill. Jahaja, inte att han gör mina beslut enkla.(hade han tex sagt, ja jag är desperat, snälla Lena kan du inte jobba/hjälpa oss...)Jag vet precis vad han är ute efter, att jag ska bestämma själv, fundera på vad jag vill. Jag börjar ju lära känna mannen i fråga.

Han bara berättar att om jag vill, så finns möjligheterna. Så då är ju frågan, vad vill jag?

Inga kommentarer: