onsdag 28 januari 2009

Då har jag blivit förkyld


Och tur i oturen är att jag är ledig idag. För enligt mig är att sova, det bästa tipset mot förkylning. Om du har möjligheten. Låt kroppen vila, sov.


Andra saker jag krånglar med när jag är förkyld, på väg att bli förkyld är:


* Jag försöker c-vitamin chocka kroppen. Massor av c-vitamin, som brus och juice. Och frukt.

* Enchinagard, enchinacea. (här kan stavningen vara allt annat än rätt)

* Kan Jang, om jag har råd - det är så fruktansvärt dyrt

* Grönt te med smak av citron och så mängder av honung i det. Honung är antiseptiskt och superbra.

* Ingefärste - Riv färsk ingefära, koka te på det, i med honung och eventuellt lite färskpressad citron juice. Gott och bra som snus.

* Ont i halsen - ät stora mängder glass. Kylan lindar.

* Varm mjölk med Kanholds eucalyphtus menthol tabletter. Får mig att tänka på när jag var liten.

* Ipren eller någonannan febernedsättande tablett.

* Vicks vako rub, smörj in hals och bröst - fantastiskt bra.

* Vicks blå halstabletter, jag saknar!

Inga kommentarer: