söndag 25 januari 2009

Söndag

Jag älskar söndagar. Av någon anledning är söndagar lika med den stora mysdagen. Det ska inhandlas smågodis, helst en salig blandning av många olika sorter. Det är helt ok att bara ligga i soffan hela dagen. En perfekt promenaddag är det också. Jag har ingen aning om varför det har blivit så här. För det är många söndagar jag jobbar, men det är liksom ändå speciellt. Just nu är det ju alldeles fantastiskt för en sportfåne som jag. Det är sport, sport, sport på TV Jag njuter.

Men aldrig är det väl mer synligt som på en söndag, att jag är själv. Det är nog extra speciellt också nu när jag inte har min bästa vän här. Han som brukar ligga på min mage. Han som tar plats fast han är liten.

Men det är ju så, att jag är singel. Egentligen är det helt ok. På ett sätt. För jag är helt klart hellre själv än att jag är i en relation som inte är bra. Men så här på en söndagkväll då saknar jag verkligen någon. Någon att ligga sked med. Snosa i halsen på. Armar som håller runt. Någon som rufsar i mitt hår. Någon som bara är, nära. Någon som tycker om, som tycker att jag är finast.

Det är på söndagarna jag tänker på grabbarna som varit och då ser jag de bra sakerna och så saknar jag. På måndagen kommer jag ihåg hur det var, på riktigt. Det är på söndagarna som jag kan skicka ett sms till någon bara för att hoppas på ett svar tillbaka, så att jag inte känner mig så ensam. Då brukar jag oftast ta någon säker, någon jag vet kommer att svara.

Jag funderar på den där killen som jag fastnade för. Han som var så lång och hade lockigt mörkt hår och ett allmänt brattigt utseende men som fick mig att skratta och förvånas mest hela tiden. Tänk om han ringer. Klart att han ringer. Nej, han kommer nog inte ringa.

Jag har slutat drömma om den där mannen också. Jag hade väldigt mycket drömmar om samme man. Någon jag vet vem det är, men som jag inte känner. Nu drömmer jag inte längre. Det är lite tråkigt, för det var roliga drömmar. Men det är väl så som det är i livet, allt har sin tid.

Söndagen idag har varit trött. Tröttare än tröttast. Men på grund av det så kommer jag vara pigg imorgon. Idag så ger jag mig själv tiden att vara trött.

Inga kommentarer: