tisdag 20 januari 2009

Smoothies är gott

Ett tips till supergod frukost eller varför inte ett smaskigt mellanmål. Gör en smoothie. Bara att lägga i en blender, eller så tar du bara en mixerstav och mixar ihop. Hur lätt som helst.

Det jag brukar ha i mina, är oftast:

Frysta bär (tex: hallon, blåbär, fryst mango, jordgubbar)
Banan (lägger jag i om jag är extra hungrig, eller efter träning)
Vaniljyoghurt (alt vanlig youghurt och lite vaniljsocker)
Mjölk

Jag brukar inte mäta upp, utan jag slänger i lite och det blir oftast bra.

Ibland så blandar jag även i "Mivatotal", "Proteinpulver" och linfrön. Har även slängt i lite musli och det fungerade bra det med.

Det går givetvis att göra smoothies med juice istället för yoghurt och mjölk. Och valfria frukter och bär kan användas , kiwi är jättegott och jordgubbar. Det är bara att prova sig fram tills du hittar din favorit.

Inga kommentarer: