söndag 1 april 2012

Att sammanfatta en helg

Jag började min helg med att sluta lite tidigare från jobbet. Jag susade direkt upp mot Sälen. Där hälsade jag på familjen Munters, en av mina bästa vänner fyllde 40 år. Nu är det ju så att hon även är gift med en av mina kusiner. Så ingift i släkten helt enkelt. Vi åt god mat och drack gott vin på Lammet och Grisen. Sedan blev det ivrigt spelande i stugan tillsammans med barnen. Hänga gubbe, apbingo, yatsy och lite andra roliga kortlekar. Kul.

På morgonen så hälsade jag på goaste Sandran uppe på Högfjällshotellet och åkte sedan ner till byn. Där blev det fika med Susanne och fotbollscup. Som åskådare.

Lite komiskt att jag träffade "hemma" folk där uppe och ingen av mina gamla Sälenvänner. Den här gången blev det så. På eftermiddagen så åkte jag hem igen.

Var sedan bjuden på middag på kvällen hos Zara i Malung. Så jag begav mig dit och umgicks med henne och hennes kille. En liten snabbis ut på hotellet i Malung för en liten drink och sedan hem igen.

Idag när jag kom hem till Äppelbo så har jag fixat lite med sådana där nödvändigheter som tvätt, kläder, disk osv. osv.

Efter älgstek hos mor och far ska jag nu lägga mig ner i sängen och sova en liten stund.

Ladda batterierna inför veckan som kommer.

Skön helg.

Inga kommentarer: