söndag 15 april 2012

Om att älska plask och sånt

Jag har precis varit ute och gått i skogen i över en timme. Måste ta det lite lugnt efter feberdagarna, svårt nu när energin bara pumpar runt i kroppen. Det regnade lite och det är så himla mysigt för det är då som skogen luktar så där alldeles fantastiskt. Vet ni vad, fast jag lite då och då blir väldigt rastlös här hemma, så älskar jag det! Jag verkligen älskar att jag kan andas och känna mig lugn.

Idag var det alltså regndroppar i ansikten och lite småkallt, plaskigt och underbart. Och jag kände mig så otroligt tacksam.

Tacksam över allt som hänt och händer i mitt liv.

Det har varit en hel del tuffa perioder i mitt liv, de har lärt mig att ta vara på de dagar som är och de har även lärt mig att ta vara på mig själv. Och att faktiskt sätta gränser för vad som är ok och inte.

Just nu så känns livet så där lugnt. Det är skönt med lugnt. Men rastlösa Lena vill genast hitta på något busigt och skoj. Så fort det blir likadant och rullar på, då ledsnar jag. Så nu gäller det att hitta på lite saker.

Jag behöver både och för att må bra, så är det bara.

Inga kommentarer: