fredag 6 april 2012

Med sorg i hjärtat


Jag delar det mesta som händer i mitt liv här. Både på gott och ont. Nu är Lena ledsen.
Det finns en fantastisk människa som jag tycker väldigt mycket om, en man. En man som jag varit så otroligt nyfiken på att lära känna mer. Han har nog de flesta egenskaper jag uppskattar. En man jag verkligen skulle trivas tillsammans med, hela tiden.
Nu när det kommer till sådant här så gäller det att vara två som vill. Två som är nyfikna och vill se vad saker och ting leder till. Umgås, ha kul, tillbringa tid tillsammans.
Och han vet inte vad han vill.
Så då väljer han att avsluta det hela där. Utan att det liksom ens har börjat. Han säger att jag har alla egenskaper han söker hos en kvinna, att han tycker om mig, att han gillar hur han mår tillsammans med mig. Fast ändå, så nej tack.
Jag har svårt att förstå. Verkligen svårt att förstå. Fast nu är det så här.
Behålla en vänskap? Jag vet inte. Vad ska det ge mig? Blir jag bara ledsen? Ska han få ta del av mitt liv när han inte vill gå ändå fram - när det är det jag vill? Bättre att bara bryta helt?

Vi får se.
Jag vet inte någonting. Jag är ledsen. Och det är ok.
Och ärligt talat, jag är värd en man som vet vad han vill och som vill satsa på mig 100%. Så det är klart finns inte det rätta där, då är det bättre att avsluta.
Det finns ju bara en jag och det jaget vill jag dela med någon som verkligen, verkligen vill. Som ser allt det fina som är jag och som älskar det.

2 kommentarer:

Cherridwen sa...

Jättefint skrivet! Jag känner igen mig så mycket i det du skriver.

Lena sa...

Tack så mkt! Va kul att du hittat hit, välkommen.