söndag 1 april 2012

Träningsglädje

Jag ska boosta min träningsglädje och kicka igång kroppen igen. Min onda kropp mår betydligt bättre och imorgon väntar en till behandling.

Jag har en liten "träningsplan" som jag tror kommer passa mig ganska bra just nu. Det vill säga inget direkt mål, utan mera ett lite tydligare fokus.

Det är en blandning av:

Morgonpromenader
Styrka med vikter
Styrka med egen kroppsvikt
Rörlighetsträning
Intervaller
Joggingrundor
Inlines
Eventuellt kasta in vad som helst för pass om det finns något som passar. Det finns ett litet utbud i kommunen, det gäller att det passar med dag&tid.
Långa promenader i skogen&förhoppningsvis fjället så småningom.

Mitt mål med den här planen är att:

Få lite mer fokus på träningen igen.
Få en bättre variation.
Utmana lite.
Ha kul.
Komma i lite bättre form dvs. känna att kroppen är mera på min sida.
Frisk luft.

Hur tänker du när det kommer till träning? Jobbar du efter mål och planer?

Inga kommentarer: