tisdag 24 april 2012

Not your business

Ärligt talat, att bo i en liten by utmanar en på många sätt. Ett av de sätten är just det här. Att de lägger sig i. Kanske med goda avsikter, kanske med onda, framförallt så är det många som lägger sig i. Bara så där. Som om mina val som kanske leder till något negativt för mig skulle delas med hela världen liksom. Är det inte bara jag som ska ta lärdom av de val jag själv gör? Eller är det så att alla runt omkring ska vara delaktiga i det?

Jag tänker nog att mycket får en helt enkelt stå ut med när en bor på landet. Det är svårt att ändra invanda mönster, tycker många.

Jag vill bara vara jag.
Jag vill göra mina egna val.
Jag vill stå för de val jag gör.
Jag vill lära mig av mina egna val och mina eventuella misstag i mina val.
Jag vill leva men inte vilket liv som helst utan mitt eget.

Jag tror att min plan blir att leva som jag lär. (det är faktiskt inte bara en plan utan jag försöker verkligen leva så). Att inte bry mig om hur andra och vad andra gör eftersom jag innerligt hoppas att de lever det liv de själva önskar. Vem är jag då att döma? De får väl göra som de vill. De med.

Inga kommentarer: