söndag 15 april 2012

Sekunderna tickar...ticktackticktack

Det här är ju så underbart att tänka på och helt enkelt göra till en verklighet. Jag försöker precis hela tiden göra det till min.

Det där att liksom leva mitt liv varje sekund på det viset jag vill. Varje sekund som går så har jag möjligheten att leva det liv jag önskar, från mitt hjärta och ut. Lever du ditt liv? Eller lever du ett liv för att underlätta, finnas där för andra runt omkring dig?

Jag vet att jag skrivit om det här många, många gånger. Fast det är nog det som står mig absolut närmast hjärtat. Lever du ditt liv? Kommer ni ihåg min stora rädsla: att vakna upp när jag är gammal och upptäcka att jag inte levt mitt liv.

Det krävs lite för att leva sitt eget liv. För det första så kräver det en människa med styrka, visdom (vem är jag och vad vill jag) och hjärta. Fast våga lev, våga hitta dina drömmar och upplev.

Vad du har för drömmar och hur du vill och ska leva ditt liv, det vet bara du.

Jag vet att jag är på god väg att leva som jag vill. För mig är naturen jätteviktig, tex. Fast det gäller att inte slappna av för mycket. Det gäller att inte bara tänka utan man måste faktiskt göra också. Att veta att naturen är viktig för mig är steg nr 1. Om jag sedan inte utnyttjar den möjligheten så mycket som jag kanske borde och mår bra av det är mitt eget fel. Det gäller att prioritera, ta ansvar och göra. Do it! Steg 2 och 3.

Steg 1. Veta vad som är viktigt för mig.
Steg 2. Göra det som är viktigt för mig.
Steg 3. Prioritera, ta ansvar och göra det så mycket som jag önskar i mitt liv. (en gång, tre gånger, tusen gånger, vilka ramar ska jag sätta runt det här viktiga i mitt liv?)

Jag hejar på dig!

Inga kommentarer: