söndag 10 augusti 2008

Det är morgon

Jag äter frukost, min hund vägrar att vakna. Han sover fortfarande under täcket på mitt rum. Jag sitter i köket och hör på regnet utanför. Jag har precis diskat massor av disk efter gårdagens trevliga middag. Tjejerna kom över, vi åt gott och drack lite vin så vi blev fnittriga. Det jag bjöd på var, pestopasta med kyckling, soltorkade tomater och ruccola. Till efterrätt blev det "äkta svensk" mandeltårta med jordgubbar och grädde.

Ok här kommer ett ungefärligt recept. Mängden varierar ju efter hur många man är och hur mkt smak osv man vill ha. Igår gjorde jag det enkelt för mig och köpte en grillad kyckling, men man kan givetvis göra den från start.

Grillad Kyckling
Pasta, tex spirali/penne
Pesto, den gröna tex barillas eller ica
Soltorkade tomater i olja
Ruccola

Blanda pasta med så mkt pesto som du gillar. Skär de soltorkade tomaterna i mindre bitar eller gör som jag, använd saxen. Blanda kyckling, tomater och ruccola med pastan. Klart!

Supergott och superenkelt!

Inga kommentarer: