torsdag 14 augusti 2008

Har jag berättat om Tomten

Han bor här i krokarna någonstans. Anledningen till att jag kallar honom tomten är för att han har stort rött skägg(överraskande).Jag vet inte om han har ett hus, säkert det största i så fall, lägenhet eller om han är hemlös. Förra sommaren så trodde jag att han var ett orginal. Har säkert massor av pengar men ser ut som en hemlös. Men nu, har jag börjat ändra åsikt. Jag tror verkligen att han är uteliggare. Han börjar se så sliten ut, håret är tovigt och hans fina norsktröja e skitig, för att inte tala om jeansen som snart kan gå själva. En sak är säker, jag tror inte han mår så bra. Igår när jag och Nisse passerade honom, (nisse ska ju självklart alltid hälsa på honom, och jag säger hej) så satt han ner och slog med en sten på en annan sten. Tre timmar senare när jag gick förbi igen, sitter han fortfarande kvar och gör samma sak. Mitt hjärta blöder för den här mannen, stackars.

Inga kommentarer: