onsdag 6 augusti 2008

Landet funktionella kläder

Något som jag har märkt med det här landet Norge, är: Att de är precis så där hurtiga som man tror. De är ute på tur, springer, åker skidor och cyklar överallt, närsomhelst. Och det jag blir extra imponerad av är: de ser ut som de är ELIT oavsett ålder. Det här är landet: funktionella kläder. Alla har det senaste, det är goretex, och det är material som andas och det är de förbaskade tightsen osv, osv. Och så har de ju givetvis en jättefin ryggsäck på ryggen, men massa bra funktioner. Vattenflaska, eller bälte med vattenflaskor i, fin fina skor - för att springa och för att gå på tur. Det är snölås, spade i väskan om det skulle vara mkt snö, matpacke osv, osv. Jag älskar det. Släng alla gamla utslitna t-shirts som man blir plaskblöt av när man tränar. Gör som norrmännen, köp kvalitet. Material som funkar, andas och som gör det så mycket roligare!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ha..jag borde varit norrman...

Anonym sa...

HAHAHAHAHAHAHAHAHA!!!!!!!
alltså, vad e det me norrmänn & tights...jag fattar inte... ;)