tisdag 19 augusti 2008

Helgen som varit

Intensivt, spännande och alldeles underbart!

Det är så skönt att bara slappna av, även om det är full fart så får jag tillbaka mitt lugn när jag är på hemmaplan. Jag var själv i skogen och plockade hallon, det är så vacker uppe vid Digerliden och det är så tyst. Jag tror jag saknar tystnaden mer än jag förstått. Jag bor i en stad, det är ljud hela tiden. Här, här är det alldeles tyst. Så skönt. Nisse var förstås med mig, en hallonplocknings sabotör. Han åt upp mina hallon, sprang omkring, jagade skalbaggar, studsade, ramlade och var lycklig liten vovve.

Söndagkväll efter en dag med trippeldop, "ut i skogen och kolla pass med pappa", massage, snabbt besök hos Monika så satte jag mig i soffan och somnade. Idag har jag feber, jag är fortfarande kvar hemma på byn. Jag och hundarna har sovit och sett på OS. De ligger i en ring runt mig alla tre jag tror de försöker skydda mig lite, lillmatte. Men närhet är bra, det är fantastiskt.

De bästa ögonblicken under helgen:

* Kramar, många från små och stora
* Tystnaden i skogen bland hallonbuskarna
* Oväntade schackspelet på lördagen

1 kommentar:

Anonym sa...

Haha:> Nästa gång vet vi även hur pjäserna kan gå på den rutiga...
Annars har jag fixat ett yatzzy tills dess åxå...hehe

-chessmaster-