tisdag 5 augusti 2008

Det var så svart på himmlen

Det var så underbart härligt igår kväll när jag var ute med Nisse. Klockan var halv tolv, det var helt svart på himmlen, det regnade och stormade. Helt fantastiskt. Jag är galen i väder. Jag har upptäckt att jag oftast är lyckligast när det är något som sker med vädret. Det kan vara som igår. Det piskar regn i ansiktet. Eller så kan det vara, vinden som gör att håret flyger. Eller så kan det vara, solen som gör det varmt på ryggen. Eller så kan det bara vara så där vackert att man blir helt salig. På fjället, eller i stan. Himlen får andra färger, molnen som rör sig. Jag skulle nog blivit meteorolog! Åkt omkring i USA och jagat virvelvindar och grejer. Det vore nått det. Ja hur som helst, när jag gick där igår så tänkte jag : Ååååh va härligt. Snart är det höst!

Inga kommentarer: