onsdag 13 augusti 2008

Nya skor


Jag har en förmåga att slita ut mina joggingskor. Det brukar ta ungefär ett år, sedan går det hål i sulan framme på den högra foten. Jag har frågat "människor som vet" om det här. De har ingen aning varför. Jag har skor som passar min fot. Jag behöver ett litet lätt pronationsstöd i skon. Vilket betyder, att jag behöver en sko som är lite förtärkt på insidan, för att balansera upp. Hur som helst är ju det här jättebra att jag verkligen sliter ut skorna, som i mitt fall betyder att jag börjar känna stenarna jag går på, vatten sipprar in genom sulan osv. Alltså jag väntar ju alltid alldeles för länge. Det kostar ju pengar. Men man ska ju byta ut sina skor efter ett antal mil. Och idag var det då dax för jakten på de nya skorna. Tjejen i affären var värdelös, hon visste inget. Men trots det. Jag hittade. Det var rea. :)

Inga kommentarer: