onsdag 13 augusti 2008

Sen e det viktigt att äta

Ja jag vet ju det. Man behöver ju både protein och kolhydrat direkt efter träningen tex är det ju superbra med till exempel en banan eller två, proteinshake eller en macka med skinka och ett glas mjölk. Sedan efter 1-1,5timme så behöver kroppen återigen mat. Så jag vet det och ändå så glömmer jag att äta bananen, åker och köper nya träningskor (provar 10 par) och går sedan in och handlar på ica. Vad händer, hungrig och sliten? Jo jag råkar som av en händelse köpa pistagenötter, nötmix, två chokladkakor (de smaskiga med mörk choklad) och givetvis lite lösgodis som jag äter i bilen på väg hem. Handla aldrig hungrig! Sen när jag väl är hemma, värmde jag givetvis rester från gårdagens kycklingwok. Nu sitter jag och dricker kaffe och äter choklad, och det e förbaskat gott. :)

Inga kommentarer: