fredag 3 oktober 2008

Lyckan finns överallt.

Jag har flyttat runt lite överallt. Jag har bott i Sälen, Stockholm och nu Oslo och givetvis "hemma" i Äppelbo. Jag har jobbat med allt möjligt. Jag har suttit i kassan, stått i charken och sålt korv, stått på ett fabriksgolv och plockat gods, jobbat i våffelstuga, jobbat på poolarium, städat, sålt öl, reseption, café, massagekliniker, spa och nu är jag för tillfället på ett gym. Jag har varit lycklig och olycklig på alla platser och alla jobb jag haft. Jag har letat och sökt lycka och inte förstått att det är upp till mig. Lycka är ett val, inte ett tillstånd. Det är skönt att jag faktiskt vet, att jag kan vara lycklig var jag än är. Alla människor jag mött, alla saker jag gjort spelar egentligen ingen roll för jag är ju den jag är i alla fall.

1 kommentar:

Lena sa...

Hittade ett gammalt.....