onsdag 15 oktober 2008

Rapport från skogen!

Jaha ja, då är det tisdag och jag lever. Jag överlevde lördagkvällens bravader ute i den läskiga skogen. Som vanligt lite väl mkt att dricka kanske men jag tycker att jag ändå får godkänt. Jag var hel och ren och kunde stå och gå. Riktigt kul som vanligt!

Gårdagens jakt gick mot till allas förvåning bra. Vi fick fyra st men lyckades tyvärr också med en skadskjutning och då blir det eftersök. När mörkret började komma fick vi lov att avbryta och gav uppdraget vidare till grannlaget i Malung. Sen så hade ju jag givetvis slaktdag och ja, jag var hemma vi halv nio igår kväll. Idag har vi fått två, och det har varit strålande solsken. Det blåser i skogen. Det blåser nog lite överallt. Men det gör ingenting. Planen för kvällen är att försöka kurera mig själv. Jag ska försöka sova en stund och dricka lite ingefärs te med honung och verkligen försöka få bort den här dunderförkylningen som jag ju givetvis har. Febern har gått ner och ja, jag ser fram emot morgondagens jakt. Härligt!

2 kommentarer:

Anonym sa...

härligt å höra att det går bra för er....
så jäklarns typiskt å bli sjuk, hoppas att ingefärsteet hjälpte å att du mår bättre nu!!! ;)
håller tummarna för att du hittar en riktigt stor älg!!!
ha det bäst vännen!
kramar

Lena sa...

Jag mår faktiskt lite bättre, lite rethosta och snörvel bara. Ingen feber :) Ha det bra tjejen så hoppas jag på att jag kommer iväg på en liten sthlms tripp. Kram