söndag 26 oktober 2008

Fundraren

Jag är så funderig. Tänker och tänker.

Jag har några bloggar som jag läser då och då. Några av dem är så kallade modebloggar. Inte vet jag varför jag kollar in där. Jag är ju inte den tjejen som hänger med i modet direkt. Och ärligt talat så känns det så himla tragiskt. De lägger ut bilder på dagens outfit och på saker/kläder de önskar sig. Jag tänker bara, ytligt!

Vissa bloggar handlar om inredning. Jag älskar inredning. Jättekul och jättefint. Men alltså, när de lägger ut bilder på "vill ha" och det är en svindyr kakburk för en tusenlapp, då mår jag illa.

Jag gilla att shoppa ibland, det är inte det. Jag hänger inte med i modet särskilt mycket. Jag tycker väl inte att det är vad livet handlar om. Klart jag ibland önskar jag hade pengar att spendera på kläder och saker, men när det väl kommer till kritan så skulle jag inte bli ett dugg lyckligare av det. Tycker faktiskt att det börjar bli så överdrivet med att man ska ha, ha, ha. Konsumera, köp mera. Att aldrig vara nöjd.

Herregud, om jag någonsin börjar längta efter att köpa en handväska från ett särskilt märke för 5oookr, så slå mig i skallen och be mig vakna upp!

Inga kommentarer: