lördag 4 oktober 2008

Godkväll

Dagens träningsprogram var superkul. Och det som kändes extra bra var att jag innan var jätteseg och trött och inte alls på gång. Men jag tänkte att jag skulle väcka kroppen med lite träning och hittade på lite eftersom. Målet idag var alltså att vakna och att mjuka upp kroppen lite, men att träna styrka. Så ungefär så här såg det ut idag:


Uppvärming
ca 10min

Styrkekomplexövning som idag blev en kombination av marklyft 6rep - stående rodd 6rep - militärpress 4rep -knäböj 6 rep -good morning 6rep - militärpress 4rep * 4

Superset: Bänkpress - Mage (benlyft) 10*3

Styrkekomplexövning i cable cross med snöre : Puschdowns(triceps)/lats-stakåkning/stående rodd 10*4

Superset i cablecross: Bicsepscurl/drag till hakan(axlar)10*4

Avslutade med lite rygglyft och plankan

Fick energi och blev glad. Kul att känna att man har lite övningar i huvudet som bara sitter där och som jag vågar kombinera ihop. Måste våga fixa och trixa lite ännu mera.

2 kommentarer:

nicke sa...

ja d ska va kul att träna...då måste man våga laborera =)

Lena sa...

Mmmm precis! Hur gør du??