lördag 18 oktober 2008

Dricker kaffe

Har ätit frukost, dricker kaffe. Ska snart gå ut med alla vilda hundar. Sen blir det en dag som kommer att gå i köttets tecken. Först slakthuset och slakt, och sedan blir det allt det andra när väl köttet kommer hem. Det ska paketeras och putsas. Det ska skrivas små lappar att sätta på påsarna och sen ska det ut i frysen. Avslutningen på årets älgjakt. Vi äter glödstekt sill mitt i alltihop, vi jägare. Och det är ju hur gott som helst.

Jag kommer prata med Åke, som varje år vill ha en rapport om vad som hänt i mitt liv sen sist. Vi spelade revy ihop förrut, Äppelborevyn. Åke är runt sjuttio år och en helt underbar människa. Han brukar krama mig och fråga om jag hittat nån bra karl. Att han önskade att han var yngre. :) Sen kommer han göra vissa försök att få mig till hans grupp, (jag tillhör "lår gruppen", som fixar fransykan, innerlår, ytterlår och rostbiffen ;)) och hjälpa honom med älgfestköttet. För han tycker det är så skoj att ha en ung brud bredvid. Sen kommer jag att frysa, för det är så jäkla kalla inne i slakthuset.

Lite såsig i skallen är jag så här på morgonen. Jag och Monika for till Vansbro och åt god mat och drack vin. Det blev ingen vinkväll på torsdagen, jag slocknade i sängen. Vi pratade om allt. Hon tycker jag ska ringa honom. Jag tycker, nja. Då försvinner det ju. De här funderingarna om hur det kunde blivit. Men samtidigt, det kanske är dax för ett avslut. Eller kanske en början. Vad vet jag. Jaja, nog om det. Förstår inte varför det plötsligt ploppat upp i mitt liv igen, jag som gjort allt för att trycka ner och låtsas som ingenting.

Nu är kaffet slut och jag ska ta mig ut i minusgrader och trassla ihop de tre hundbanden. Tripp, trapp, trull och jag ska ut på morgonpromenad.

2 kommentarer:

nicke sa...

klart du ska ringa lena...så du får veta =)det sägs ju att det ända man ångrar är ju det man aldrig gjorde. så ring den här mannen vet jag /kram nicke

Anonym sa...

Hælsa Åke B... Han e cool... Orienterarn..lr mæhæt iaf... De va han som høll låda på alla O-ringen sammankomster vi va på....

Ring før bøvelen lr slå koden... ...Stegen ær inte drilllad æn på båda sidor åde vet du.å jag oxo..... Hur som helst så hørs vi....
-Fundersam-
Skøt om dj FrAbo