fredag 17 oktober 2008

Älgjakts tankar

När jag sitter där i skogen så är det många tankar som far genom mitt huvud. Självklart är det ju väldigt spännand och blicken går fram och tillbax längst med skogskanter, myrar, buskar och allt vad det är. Tänkt om storoxen skulle komma (idag sköt vi en 12taggare, men ja...det var ju inte jag som sköt om man säger så....jag har inte sett skymten av en levande älg).

Men efter en stund så börjar mina tankar vandra. Ungefär så här kan det vara:

- Åh, vad det luktar gott med det här tjärveden som brinner i elden, hm...undrar om jag ska lägga på en stubbe till. Nä, ska nog vänta lite.
- Oj oj oj på fredagen nästa vecka ska jag vara spinningintruktör på maraton spinning, ( tre instrukrörer - 2,5timmar). Hur ska det gå? Jag kommer dö?
- Tänkt om jag skulle träffa honom igen, undrar hur det skullle vara? Undrar om det skulle kännas likadant? Eller är det liksom bara en illusion om något jag trodde det kunde bli?
- Oj fan va kallt det är. Hm, undrar om jag ska dricka lite varm choklad. Nä, jag väntar lite- ställer mig upp en stund så blir det nog lite varmare.
- Jaha ja, ännu en hackspett - har lyssnat på hackspett drev på varje pass.
- Undrar hur han mår, den där?
- Vad var det jag kunde välja på när jag kom hem. Ja just det - köttbullar eller carbonara. Vad är jag sugen på idag då?
- Det är så jäkla vacker och lugnt. Undar om jag klarar av det här lugnet i längden? Ska jag bo på landet? Eller har jag blivit van vid storstadens sus och dus? Kanske ska hitta någon mysig mellanstad, typ Falun kanske?
- Kanske skulle åka tillbaka till Afrika igen. Eller kanske bara ska satsa på en liten charter och sola och bada. Fast de var ju så fina - pepparkaksbarnen. Älskade Afrika. Eller Vietnam kanske.
- Undrar när älgfesten kommer vara då? Va jobbigt det kommer vara om jag inte är ledig och måste fixa vikarie. Håller tummarna för att jag är ledig. Eller ska jag kanske skita i älgfesten? Vadå älgstek och potatis och de givna älgköttbullarna. Det har jag ju faktiskt ätit förrut. Men det är ju skoj också, med folk och fylla. Vi får väl se.
- Jag längtar efter kärlek. Men när jag anar mig till det så får jag panik. Konstigt. Var kanske inte rätt? Eller gjorde jag fel? Eller vadå, hjälp? Eller bara vara jag och må bra. Eller bli galet förälskad så hjärtat klappar och knäna viker och jag kör bil alldeles för långt för att träffa någon i bara några timmar.
- Undrar om jag ska ringa den där spåtanten ikväll, eller kanske någonannan intressant filur.
- Vart sa de att de var? Kärringnålsmyran. Jaha - då är de en bit härifrån (tittar på kartan) lägger på lite mer ved om jag har eld.

Ja det här är ett litet kort sammandrag. Hihi, mycket tankar har man som far runt. Vad tänker du på?

3 kommentarer:

nicke sa...

Mmm...tycker du har underbara tankar lena =)

Anonym sa...

Timmerstugu pi Sælen væl inte fel

Anonym sa...

Men du ..ring Kærringa.. va har du att førlora.. . ge mej nr: