onsdag 22 oktober 2008

Studsat fram

Idag har varit en sådan där dag när humöret har varit på topp. Studsat fram liksom. Så himla skönt, jag älskar de här dagarna. Det är som är bra att det sker ganska ofta i mitt liv nuförtiden.

Jag fick frågan: ja men är du bra då?

Jag svarade: ja jag är grym.

Men jag är människa och jag har bra och mindre bra sidor. Givetvis, det vore konstigt annars. Jag är inte perfekt, vad det nu betyder. Men jag vet om mina mindre bra sidor, som att jag är fruktansvärt envis, dålig förlorare, lite besserwisser i vissa situationer, naiv osvosv. Och mina bra sidor som att jag har ett stort hjärta, impulsiv, glad, inspirerande, full av energi, snäll osvosv. Det gör mig stark, att jag har koll. Jag vet vad jag behöver jobba med. Om jag inte skulle veta vad jag behöver förbättra så skulle det inte hända mycket. Jag försöker förbättra mig själv varje dag. Gör du?

Inga kommentarer: